LMP GÖD

Ez a gödi lmp-sek blogja. A pártból kilépett önkormányzati képviselő, Hlavács Judit itt folytatja: zoldgod.blog.hu

Friss topikok

  • É-K Zs.: A mélyalapozás időpontja: aug. 1. szerda. Várunk minden lelkes önkéntest, aki szeretne tenni Gödért! (2012.07.04. 13:47) Megszépül a gödi vasúti aluljáró
  • Hlavács J: Megvolt a bizottság (ismét nem lett döntés), és a tegnapi testületin (természetesen) megszavazták ... (2011.12.09. 09:55) Forró vizet a plafonra
  • Hlavács J: Friss hírek: a mai (okt. 26.) testületin "tudomásul vettük" a kormányhivatal észrevételeit, de a r... (2011.10.26. 13:45) Megint szemét - szemétügyek IV.
  • Sparhelt: Hogy miben nincs igazuk? Nem tudom. Ugye az igazság meglehetősen árnyalt dolog, ritkán van birtoká... (2011.06.30. 12:47) Gödi LMP hírlevél 2011. június
  • Hlavács J: Nem, én pl. a visegrádi utcában intéztem el az ügyeimet, mert nem ért rá egy hónapot. Nem mondanám... (2011.06.30. 12:10) Mi NE legyen?

Címkék

1. körzet (1) 2011. december 8 (1) 2 es főút (2) 3. körzet (2) adóbevétel-növelés (1) adótartozás (1) alakuló ülés (1) áldemokrácia (1) alkotmány (1) alsógödi strand (2) aluljárófestés (2) angol (1) antikorrupciós törvényjavaslat (1) beépítés (1) beszámoló (1) beszélgetés (1) bme (1) bme stég (1) búcsú (1) budapest (1) dugó (1) duna (4) dunakeszi (1) duna kotrás (1) duna utca (2) egykulcsos adó (1) előterjesztés (1) emelt szintű (1) energiatakarékosság (1) és (1) Fejlesztéséért (1) festés (2) formális szavazás (1) fűtés (1) garázsvásár (1) gazdaság (2) göd (32) gödi hírlevél (2) gödi sportegyesület (1) gödi sziget (4) gödi városi média kft (5) Göd Közbiztonságáért és Fejlesztéséért Közalapítvány (1) gse (1) helyi vállalkozások (1) hivatalok (1) hlavács judit (2) homoxiget (1) hulladékgazdálkodás (5) huzella tivadar általános iskola (4) Huzella Tornacsarnok (1) infrastruktúra (1) interpelláció (1) ipari park (1) iskolaátadás (1) járások kialakítása (1) képviselőtestületi ülés (5) kerékpártúra (1) kerékpárút (1) kéttanyelvű (2) kettős mérce (1) költségvetés (1) kommunális hulladék (1) komposztálás (1) körforgalom (2) korrupció (1) kosb (1) köszönet (1) Közalapítvány (1) Közbiztonságáért (1) közlekedés (2) közmeghallgatás (4) közoktatás (3) közösségépítés (1) közösségi munka (2) közös jogaink (1) közterek (1) közzététel (1) lakossági fórum (1) lets colour (3) lmp (12) lmp programja (1) magánóvoda (1) mellékág (1) mödlingerné kovács éva (1) munkahelyteremtés (1) nemeskéri út (2) német (1) nem erről volt szó! (1) nem kötelező önkormányzati feladatok (2) nyelvtanítás (1) oktatáspolitika (1) önkormányzat (5) önkormányzati választás 2010 (4) óriásplakát (1) óvoda (1) óvodaépítés (1) óvodai férőhelyek (1) pályázat (2) parkolás (1) pártszakadás (2) politika (1) schiffer andrás (1) sport (1) szabadstrand (1) szavazás (11) szégyenfal (1) szelektív gyűjtés (1) szemétdíj (5) szemétszállítás (5) tájékoztatás (3) takarékoskodás (2) településfejlesztés (3) televízió (3) termálfürdő (1) tulipánültetés (1) tüntetés (1) turizmus (1) újság (2) városi holnap (1) városi televizió (4) városmarketing (3) vasúti aluljáró (4) zöldhulladék (3) zöld iparágak (1) Címkefelhő

Milyen Gödöt szeretnénk? II. Közlekedés

2012.11.17. 10:00 Hlavács J

Az LMP településfejlesztési elképzelései között a közlekedés, a közlekedésbiztonság kiemelt szerepet kap. Véleményünk szerint szükség van a központokon áthaladó főútvonalak forgalomcsillapítására, valamint meg kell oldani az iskolák, óvodák környéki dugókat és a parkolási káoszt is.

Utak, utcák; intézmények környéki dugók

A zebrák épüljenek lassításra késztető kiemeléssel és kőburkolattal, a frekventált részeken hosszabb szakaszon létesüljön az előzést lehetetlenné tévő elválasztott útpálya. A jelenleg rendszeres baleseteket okozó  középszigeteknél ki kell szélesíteni az útpályát, világítással, fényvisszaverőkkel kell felhívni rájuk a figyelmet.
A zsúfolt kereszteződésekben körforgalmakra van szükség. Az iskolák, óvodák körül a reggeli és a délutáni órákban kialakuló dugók, káosz kezelésére közlekedési szakemberek bevonásával megoldási terveket kell készíteni, és azokat a lehető leghamarabb megvalósítani – nem törődhetünk bele, hogy a Huzella iskolánál már
a 2-es főúton is állnak az autók nyolc óra körül, a Németh Lászlónál pedig a Honvéd sor válik tökéletesen
járhatatlanná minden hétköznap reggel – a folyamatos balesetveszélyről már nem is beszélve. A közterület-felügyelet járőrözzön és bírságoljon ezekben az időszakokban az iskolák, óvodák környékén – elfogadhatatlan, hogy a tiltó táblák ellenére a járdára (gyakorlatilag a kerítésre) parkoló autók miatt babakocsis, kisgyerekes
anyukáknak kelljen az úttesten, az autók között lavírozniuk. A városvezetés érje el, hogy az általa anyagilag támogatott rendőrség a főútra álljon ki traffipaxszal, ne a Nemeskéri útra a temető mellé – ott sem volna megengedett a gyorshajtás, de mégis kisebb veszélyt hordoz, mint a város belső részein.

huzella dugó 3 kicsi.jpg

Törődjünk bele a megváltoztathatatlanba?

Parkolók, járdák

A Pesti út padkája a város teljes hosszában – évszaktól függően – poros vagy sáros kátyú. A bolttulajdonosok számos helyen szilárd burkolatot építettek egészen az útpályáig. Ezzel ugyan megszegték a hatályos szabályokat, de azért szerencsére a való életben néha a józan ész diktál, így nem kellett senkinek sem elbontania a parkolóját – hallgatólagosan megengedett, ami tilos. (A parkolási rendelet szerint komoly éves összegeket kell befizetni parkolómegváltásra, ha a vállalkozás saját területén nincs hely az autóknak – más kérdés, hogy ezért cserébe nem jár semmi.)

Szerintünk a város feladata (az Állami Közútkezelővel együttműködve), hogy a főút mentén az úttal párhuzamosan burkolt parkolóhelyeket és kerékpárutat építsen. Először Felsőgödön a Duna utca környezetében és a Alsógödön a Kossuth tér és a Béke út között, amit aztán az anyagi lehetőségek függvényében lehet bővíteni a település egész területén. Az iskolák, művelődési házak, vasútállomások környékén is a valós igényekkel számolva kell biztosítani a parkolást. A járdákon, illetve az utak menti zöldsávokban viszont szigorúan tiltani és szankcionálni kell a szabálytalankodókat.

A helyzet járdaügyben az elmúlt évek fejlesztései ellenére is siralmas, pedig a város hozzájárulást fizet annak, aki a saját telke előtt járdát épít, és maga is leburkoltat időnként egy-egy szakaszt – csak sokszor nem a legszükségesebbeket, ráadásul láthatólag nem valamiféle hálózat elemeként. Kell egy koncepció, amelyből látható, mikor hol lesz központilag épített járda, illetve ami alapján összehangolhatók a magánépítések. A város pályáztatás útján le tudná nyomni a kivitelezői árakat, olcsó megoldást ajánlva a magánépíttetőknek – tehát az anyag költségtérítésén kívül a munkaszervezésbe is besegíthetne.

E. B.

parkoló kicsi.jpg

Ilyen egy gödi parkoló?

 

 

Szólj hozzá!

Címkék: közlekedés göd településfejlesztés

A bejegyzés trackback címe:

https://lmpgod.blog.hu/api/trackback/id/tr384909858

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása